You are here

Add new comment

Blesk

  • Vytvoříme nový obrázek, na rozměrech nezáleží, v tomto návodu 640×480px
  • Nástrojem volný výběr (F) provedeme podobný výběr, jako je na obrázku
  • Výběr vyplníme černou barvou
  • Přejdeme na menu Vybrat → Nic (CTRL + Shift + A) a na Filtry → Rozmazat → Gaussovské rozostření, hodnoty nastavíme na 100.
  • Přejdeme na Filtry → Vykreslit → Mraky → Odečíst mraky. Hodnoty nastavíme takto:
    Podrobnosti: 15
    Velikost ve směru X: 8
    Velikost ve směru Y: 8

  • Přejdeme na Barvy → Invertovat a na Barvy → Úrovně. Přetáhneme černý trojúhelník téměř úplně doprava, výsledek by měl vypadat nějak takto:
  • Přejdeme na Barvy → Barva do průhlednosti, zvolíme černou.
  • Vytvoříme novou, černou vrstvu a umístíme ji pod blesky.
  • Duplikujeme vrstvu s blesky, 2×
  • Přepneme se na vrstvu „kopie blesky“ a přejdeme na Filtry → Zkreslení → Interaktivní deformace. Drobnými cik-cak pohyby blesky deformujeme, ne moc. Vrstvě nastavíme krytí na 60%.
  • Přepneme se na vrstvu „Kopie kopie blesky“, znovu provedeme interaktivní deformaci, nastavíme vrstvě krytí na 30%.
  • Sloučíme vrstvy s blesky – skryjeme černou vrstvu pozadí a přejdeme na Obrázek → Sloučit viditelné vrstvy (CTRL + M)
  • Zviditelníme vrstvu pozadí
  • Přejdeme na Barvy → Křivky. Vybereme alfa kanál, přímku prohneme trochu směrem dolů. To znevýrazní světlejší části blesku.
  • Duplikujeme vrstvu blesky, přepneme se na duplikát (kopie blesky). Vrstvu můžeme duplikovat tolikrát, dokud nebudeme spokojení se svítivostí blesků.
  • Zbývá jen blesky obarvit. Vytvoříme tedy novou vrstvu, kterou umístíme nad všechny ostatní, vyplníme ji libovolnou barvou/přechodem a nastavíme režim „Barva“ či „Násobení“
  • Hotovo :)
Kategorie: 
AttachmentSize
Binary Data blesky.xcf.gz304.59 KB